چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
فراساحل شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۸:۰۰:۳۸

نخستین آنتن آبی جهان

باشگاه خبری فراساحل: یک شرکت آسیایی از آنتن آبی رونمایی کرد که به منظور ایجاد آنتن گیرنده و فرستنده رادیویی، ستونی از آب دریا را ده‌ها متر در هوا پخش می‌کند و موجب برقراری قوی سیگنال می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، شرکت میتسوبیشی اعلام کرد: از این سیستم جدید می‌توان در دریا یا امتداد ساحل استفاده کرد و بعنوان اولین آنتن آبی جهان است که می‌تواند پخش زمینی دیجیتال را به خوبی دریافت کند. برای دریافت فرکانس‌های رادیویی، معمولا آنتن گیرنده و فرستنده بسیار کوتاه است و هر چه فرکانس‌ها بلندتر باشند، سیگنال‌ها ضعیف‌تر می‌شوند که در این صورت آنتن می‌بایستی بلندتر باشد که این امر هزینه زیادی می‌برد.

اما با ابداع آنتن آبی این مشکل بر طرف می‌شود و فرکانس ها با وضوح بالا دریافت می شوند و از طرفی دیگر آب دریا یک رسانا بسیار خوب محسوب می‌شود که به تقویت بیشتر این آنتن آبی می‌انجامد. پیش از این نیروی دریایی آمریکا موفق به ساخت آنتن آبی شده بود که نمی‌توانست مدار را به خوبی برقرار کند و موجب از بین رفتن سیگنال‌ها می‌شد اما نوآوری که در این نمونه جدید دیده می‌شود وجود سرفواره عایق شده‌ای است که سیگنال رادیویی را به ستون آب شور انتقال می‌دهد. ضمن اینکه داخل سرفواره عایق شده، لولهایی با طول موج یک چهارم ساخته شده از مواد عایقدار وجود دارد و آب موجود در سرفواره را از آب اطراف جدا می‌کند که موجب برقراری کامل مدار می‌شود.



  کد خبر : 1124
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :